Dreamer

åh jag måste bara skriva att jag har kollat på nog världens underbaraste film, lite töntig men det skiter jag i.
Dreamer inspired by a true story

Så här står det på wikipedia om filmen
"Hästtränaren Ben Crane var tidigare en framgångsrik jockey, men flera år senare, då familjen Crane har ont om pengar och en trasslig relation, är den drömmen förbi. Men när den lovande galopphästen Soñador (som betyder Dreamer) bryter ena benet i ett lopp antar Ben och hans dotter Cale (Fanning) utmaningen som alla ger upp hoppet om då den framgångsrika hästen Sonya i hopp om att göra henne frisk så att hon kan tävla igen. Han slutar sitt jobb och börjar tillsammans med dottern att träna hästen inför den stora galopptävlingen Breeders' Cup. Men innan hästen kan galoppera måste Ben Crane kunna krypa och hans förflutna är på väg att komma ikapp honom - med blixtens hastighet."

Åh jag blev hur lycklig som helst av filmen och tycker att alla ska se den direkt :D



Nu kan jag sova gott!

Puss&Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0