Dag 5, Vad är kärlek

Denna frågan har jag suttit och funderat på ett tag nu, kärlek är något som man nästan inte kan sätta ord på. Det är en känsla som måste upplevas. Det första jag tänker på när jag hör ordet kärlek är pojkvän&flickvän, det är dock fel. Eller inte fel och fel men kärlek är så mycket mer än så.

Kärlek är för mig när man har en familj som bryr sig om en, vänner som alltid finns där när man behöver dom och en pojkvän som bryr sig om en och hela tiden visar att man är den enda. Kärlek kan också komma från djur, till exempel när en katt kommer och stryker sig mot ens ben. Då kan man känna en viss sorts kärlek, att katten mår bra och trivs.

Kärlek är att älska och samtidigt bli älskad, på olika nivåer och sätt då förstås. Man älskar sin familj på ett annat sätt än vad man älskar sina vänner eller sin pojkvän. Men alla betyder lika mycket och finns närmast hjärtat!

Sen finns det ju dom människorna som aldrig har fått känna på riktig kärlek från sin familj, barn som blir misshandlade av sina föräldrar eller blivit lämnade på gatan.

Jag älskar min familj, mina vänner och min pojkvän. Alla på olika nivåer och sätt men ni är underbara allihopa ! <3

PUSS&KRAM



love will keep you stronger!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0